Manuel Terapi Nedir?

Tıbbın en eski ve klasik uygulamalarından biridir. manuel Latince bir kelime olup ‘ el ile yapılan ‘ anlamına gelmektedir. Dolayısıyla manuel terapi, el ile yapılan tedaviyi ifade eder.

Manuel terapi çeşitli manevra ve manipülasyon gibi özel teknikleri içermektedir. Kas iskelet sistemini ilgilendiren bütün hastalıklarda uygulanan bilimsel olarak kanıtlanmış bir uygulamadır. Manuel terapi fizyoterapistler tarafından tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak uygulanır.

Manuel terapinin amacı nedir?

Ağrıyı azaltmak ve eklem hareket açıklığını iyileştirmek

Kas ve iskelet sisteminin fonksiyonunun çeşitli sebeplerde bozulduğu durumlarda uzman ve eğitimli kişiler tarafından el ile vücudu doğru

Yönlendirerek iyileştirme ve normal haline getirmek

İltihaplanmayı azaltmak, ortadan kaldırmak

Hareket kolaylığı sağlama

Hastanın cerrahi müdahaleye gerek kalmadan tedavi olması

Manuel terapi teknikleri nelerdir?

1. Yumuşak doku teknikleri
  • -Masaj
  • Kas gevşetme
  • Germe
  • Egzersiz

Bu teknikler kasları gevşetir, skar dokusu yapışkanlıkları çözer, dolaşımı artırarak ağrıyı azaltır.

1. Eklem teknikleri
  • Mobilizasyon: Etkilenen ekleme normal eklem hareketi sınırında düşük hız, değişken şiddette, ritmik, pasif, eklem ve ligamentlere uygulanan hareketlerden oluşur. Hareketlerde artış ve ağrıda azalma sağlar.

• Manipülasyon: Fizyolojik hareket açıklığı sınırının ötesine geçen ancak anatomik sınır aşmayan yüksek hızlı düşük şiddetteki pasif harekettir.

Farklı hız ve ani hareketlerden oluşur. Uygulamada klik sesi duyulur.

Manuel terapi birçok hastalıkta uygulanır bunlar:

Bel boyun sırt ağrıları, kalça problemleri, omuz problemleri, priformis sendromu, migren, topuk dikeni, menisküs, spinal stenoz

Ön çapraz bağ yırtıkları, siyatik problemleri, burkulmalar, kas yırtıklarında, tendon kopmalarında uygulanmaktadır.

Manuel terapi uzman hekimler veya fizyoterapistler tarafından gerçekleşmelidir.